Már a százmillió dolláros bevételi mérföldkövet is maga mögött hagyta a Bajos csajok, a híres 2004-es vígjáték új változata, és a kritikusoknak sikerült megfejteni, miért tetszik annyira nemhogy a közönségnek, de még nekik is. Pedig az ítészek eredetileg fanyalogva ültek be a nézőtérre, hiszen remake-ről van szó húsz év után, ráadásul olyanról, ami az eredeti darab musicalváltozatát kerekíti vászonra.
A kritikusok aztán kellemesen meglepődtek a Bajos csajok láttán, sőt volt, aki bevallotta: egyenesen sokkolta, milyen jól megcsinált és okos filmet lát.
A sokk után persze sikerült megfejteni, mit csináltak olyan jól a film alkotói. Az új Bajos csajok bravúrosan aktualizálja a gimis univerzumot, amelyben a cselekmény játszódik. Miközben a történet alapjaiban nem változott, az új csajok a mai tinik nyelvén szólalnak meg, az ő gesztusaikkal kommunikálnak, és a film azt is figyelembe veszi, hogy a zaklatások jó része ma már a közösségi platformok virtuális mezején zajlik.
Ám a legfontosabb, hogy sikerült hitelesen ábrázolni az emberi tényezőt. Ez pedig a gonoszság, amit a Plasztikok nevű exkluzív csajcsapat méhkirálynője, Regina George (Reneé Rapp) képvisel. (A film címe szó szerinti fordításban: Gonosz/elvetemült csajok.) Regina kirekeszt, manipulál, irigy és hazug. Gonosz, mert így tudja elérni céljait, és mert gonosznak lenni jó. Azzal, hogy a Bajos csajok húsz év után újra meggyőz arról, hogy a gonoszság örök, mert önmagáért van, nemcsak tinivígjátékként szórakoztat, hanem hozzáadott értéket is képvisel, mondják a kritikusok.
(Mean Girls – hazai bemutató: 2024. március 7.)