Közönségtalálkozó résztvevői: Trill Zsolt, Szikora János, Szalma Tamás 1757. Hadik András és mindenre elszánt csapata végrehajtja a történelem legvakmerőbb huszárcsínyét. A hétéves háború idején Hadik különleges küldetést kap Mária Teréziától: huszáregységeivel titokban fel kell nyomulnia Berlinig, hogy Nagy Frigyes porosz király távollétében efoglalják és megsarcolják az ellenséges fővárost. Hadik és katonái az éjszaka leple és mindössze hat nap alatt tették meg a 450 kilométeres távolságot, hogy váratlanul rajtaüssenek a városon és az azt védelmező helyőrségen. A képtelen támadás teljesen váratlanul éri a poroszokat, ennek is köszönhető a küldetés fényes sikere. Hadik serege azelőtt távozik az elfoglalt Berlinből, hogy az ellenség erősítése megérkezne a városba.
Milyen érzés lenne, ha lenne egy saját, csakis hozzád kötődő állatod? Aki téged megért, beszélgetni tudsz vele, mindenhova elkísér? Ennek az iskolának a tanulói ilyen igaz barátokra lelnek. Az új tanév pedig új kalandokat is tartogat Ida és barátai számára, akik most az iskola területén felbukkanó rejtélyes gödrökre keresik a választ, miközben új mágikus állatok segítik őket a nyomozásban.
Abby (Virginia Gardner) egy fiatal és művelt lány, akit nem lehet csak úgy rászedni, de amikor találkozik a javíthatatlan nőcsábásszal, Travisszel (Dylan Sprouse), az ő világa is a feje tetejére áll. Travis és Abby egy különös fogadást kötnek: Travis ha veszít, egy hónapig le kell mondania a szexről. Ha Abby veszít, egy hónapig Travisszel kell élnie.
Rachel (Virginie Efira) szenvedéllyel teli életet él: tanárnőként imádja a munkáját, gitárórákra jár, gyakran találkozik a barátaival és egyre közelebb kerül az új szerelméhez, Alihoz (Roschdy Zem). A férfinak a korábbi kapcsolatából már van egy négyéves kislánya, akit Ali egy idő után be is mutat a nőnek. A kezdeti nehézségek ellenére Rachel és a kislány közel kerülnek egymáshoz, igazi kapcsolódás alakul ki közöttük, de folyamatosan kísérti hármójukat a kérdés, hogy igazi családdá tudnak-e válni. Ráadásul Rachel lassan negyvenéves lesz, és él benne a vágy, hogy ő maga is gyereket szüljön. Vajon érdemes ezért mindent feláldoznia, amit eddig felépített, vagy élhet enélkül is teljes életet? Rebecca Zlotowski érzékeny drámája a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütál.
Kojot négy lelke címmel érkezik a Nyócker! rendezőjének, Gauder Áronnak az új filmje. Az egész estés animációs film az indián teremtéstörténetet meséli újra a mitikus Kojot figurájával a középpontban. Az univerzum teremtésének mítoszán keresztül a film arról az égető kérdésről beszél, hogy miként élhetünk harmóniában a környezetünkkel, amíg nem késő, hogy ne pusztítsuk el magunkat a Földön.
A bölcsődések és óvodások körében a Bogyó és Babóca több mint tíz éve az egyik legnépszerűbb rajzfilmsorozat. A Bogyó és Babóca 5. – Hónapok meséi animációs filmben az évszakok váltakozását tizenkét rövid történetben követhetjük végig, amint a természet minden hónapban közös játékra hívja a szereplőket. Kalandjaik során februárban együtt ünnepelnek egy különleges farsangi bálon, áprilisban közösen ugrálóváraznak, júliusban együtt készítenek gyümölcsjégkrémet, decemberben izgalmas ajándékokkal lepik meg egymást. A tizenharmadik, ráadás történetben pedig egy süteményversenyen is részt vesznek, amelyből kiderül, hogy bárki, még a mindig lelkiismeretes Bagolydoktor is hibázhat.
A Nintendo és az Illumination új animációs filmje a Super Mario Bros. világában játszódó fergeteges kaland-vígjáték. Mario és Luigi, a nagybajszú vízvezeték-szerelő testvérpár mellett az összes fontos karakter szerephez jut a filmben: felbukkan Peach hercegnő, Bowser, Toad, Donkey Kong, Cranky Kong, Kamek és Spike is. A forgatókönyvet Matthew Fogel (Minyonok: Gru színre lép, A Lego-kaland 2) jegyzi, a filmet Aaron Horvath és Michael Jelenic (Tini Titánok, harcra fel! Tini Titánok: A film) rendezte.
Egy sármos tolvaj és különc kalandorokból álló bandája nagyszabású akciót terveznek egy elveszett ereklye megszerzéséért, de a dolgok veszélyesen kisiklanak, amikor a rossz emberekkel húznak ujjat… A Dungeons & Dragons: Betyárbecsület a legendás szerepjáték gazdag világát és játékos szellemét ülteti át a mozivászonra ezzel a fergeteges és akciódús kalandfilmmel.
Michelle és Allen egy párt alkotnak. A fiatalok egy nap elhatározzák, hogy közös vacsorára hívják meg a szüleiket, és megosztják velük házasságkötési szándékukat. Ám az este egyáltalán nem úgy alakul, ahogy azt előre eltervezték: kiderül, hogy a szülők a múltból már jól ismerik egymást, ami meglehetősen ellentétes véleményekhez vezet a házassági tervet illetően. Az este csak egyre újabb fordulatokat és titkokat tartogat, feje tetejére állítva a meghittnek szánt vacsorát.
A Metallica legújabb lemezének nemzetközi megjelenése előtti napon látható, hallható a nagyvásznon a 72 Seasons című új album, pörgős, térhatású hangzással kiegészített filmje. A különleges eseményen, kizárólag a mozikban, csak egy éjszakára lesz elérhető A 72 Seasons a Metallica régóta várt 12. stúdióalbuma. Előzményét az első kislemezt, a „Lux Æterna” – 2022. november 28-i megjelenését „thundering, breakneck” (Billboard), „gut-punching” (Rolling Stone) és „blistering” (USA Today) néven üdvözölték. A 72 Seasons - Global Premiere exkluzív interjúkat tartalmaz a Metallicával, a teljes banda pedig halható , beszél a dalok eredetéről és történetéről, valamint az album minden számához kísérő klipeket készítettek. Az eredmény egyetlen ésti lehetőség lesz a rajongóknak, hogy először és teljes mértékben megtapasztalják a 72 évadot.
A sport világa többé soha nem lesz olyan, mint volt. Egy hízásra hajlamos, korosodó kosaras játékos-megfigyelő (Matt Damon) a Nike alkamazottja lesz. És szenvedélyesen keresi azt a kosarast, akivel szerződve az akkor még kis cég megmutathatja a világnak, mit tud. Keresi, keresi, és végül megtalálja az emberét: egy olyan játékos személyében, aki még egy percet sem töltött az NBA pályáin. Ő mégis harcba száll azért, amiben hisz: hogy ha ezzel a zöldfülű kosarassal kötnek szerződést, az magasra viheti a céget. Új cipőt terveztet. Újfaja szerződést köt. Mindenkivel szembeszáll… Ő és társai másképpen gondolkodtak, mint a szakmájukban mindenki más. Mindent kockára tettek. És igazuk lett.
Ami a leghihetetlenebb, az a valóság. A Vatikán hivatalos ördögűzőjének feljegyzései alapján készült film rémisztő és hihetetlen. A Sátán megszáll egy kisfiút, mert tudja, hogy a legerősebb gonosz ellen a pápa a legerősebb ellenfelet küldi: a saját pápai ördögűzőjét (Russel Crowe), aki minden szörnyűséggel szembeszáll, nem fél, és mintha nem fogna rajta semmilyen túlvilági átok. De ezúttal talán ő is kevés lesz. Mert miközben a hitet védi a gonosz ellen, és megpróbál megmenteni egy szörnyeteggé vált kisfiút, az ördögűző rájön, hogy nemcsak túlvilági hatalmakkal harcol. Nyomozása során felfedezi, hogy egy sok évszázados összeesküvésbe botlott, amelyet a Vatikán mindenáron rejtegetni próbál. Egyszerre kell megküzdenie az evilági és nem evilági hatalmakkal: és ez talán már neki is túl sok… A különleges hangulatú misztikus horrorfilm egyszerre horror, rettenetes titkokat tartogató krimi egy ősi konspirációról – és az igazság. A történet a Vatikán valóságos pápai ördögűzője, Gabriele Amorth atya (Russell Crowe) feljegyzései alapján született.
A laza és független egyedülálló anya, Charlotte és a szorongó, nős Simon szenvedélyes viszonyba kezdenek. Már a kezdet kezdetén megállapodnak abban, hogy kapcsolatuk pusztán a testiségről szólhat majd. Egyetértenek abban, hogy nincs közös jövőjük, mégis egyre jobban kezdenek kötődni egymáshoz. A Chronique d'une liaison passagère Párizsban játszódó, hamisítatlanul francia hangulatú vígjáték-dráma sok könnyel és nevetéssel, melyben örömteli pillanatok váltakoznak a fájdalommal, de az összetört szívek, a fájdalom és a melankólia mellett mindig megjelenik a humor, az életigenlés és az optimizmus is.
A nem túl távoli jövőben játszódó, hátborzongató sci-fi/horror magányos hőse (Adam Driver) űrhajós, aki balesetet szenved, és egy elhagyott bolygóra kerül. Minden nap meg kell küzdeni az életben maradásért, és nem túl jók az esélyei. És van még egy baj: hogy rájön, nincs is egyedül a bolygón… A Hang nélkül írópárosa újra összefogott régi munkatársával, az ezúttal producerként közreműködő Sam Raimi-vel: hogy ismét frászt hozzanak mindenkire.
A gonosz nem él örökké, ha nincs egy kis segítsége. Drakula hűséges szolgájának modern rémmeséjében Nicholas Hoult (Mad Max: A harag útja, X-Men sorozat) alakítja Renfieldet, a történelem legnarcisztikusabb főnökének, Drakulának (az Oscar-díjas Nicolas Cage) meggyötört segédjét. Renfield arra kényszerül, hogy ő szerezze be gazdája zsákmányát, és teljesítenie kell minden parancsát, legyenek azok bármilyen elfajzottak is. Ám most, több évszázadnyi szolgaság után Renfield készen áll arra, hogy megnézze, van-e élet a sötétség hercegén túl is. Bárcsak megtalálná a módját, hogyan vessen véget ennek a kölcsönös függésnek.
Mit csinál egy kamasz srác, aki szupererőt kap, és ha kimondja a varázsszót, piros ruhás, villámos logós szuperhőssé változik? Nyilván a lehető legtöbbször kiabálja azt, hogy Shazam!, és ahol csak lehet, küzd a világ gonoszai ellen. És közben nagyon élvezi a szupererővel járó összes nagy poént. Ha pedig együtt lakik egy csomó más többé-kevésbé vele egyidős sráccal és lánnyal, akkor előbb-utóbb őket is beveszi a buliba. A Shazam! náluk is működik: nappal suliba járnak, éjszaka pedig kiosonnak otthonról, és lazán bűnüldöznek. Egészen addig, míg a játék komolyra nem fordul: a szuperhősök életében ugyanis az a nehéz, hogy akkor is kénytelenek az igazság bajnokai maradni és szűk ruhát hordani, amikor náluk erősebb ellenféllel találják szemben magukat. És eléggé úgy néz ki, hogy Atlasz lányai pont ilyenek. A csapat viszont már nem tudja visszacsinálni, amit elkezdett. Kénytelenek úgy tenni, mintha igazi szuperhősök volnának. Vagy elhinni, hogy tényleg azok. A Shazam! az első rész hatalmas sikere után ott folytatja, ahol abbahagyta: kihasználja a szuperhőssé alakuló kamaszhősben lévő összes poént, és miközben nagyon jó a humora, igazi, látványos szuperhősfilmként is megállja a helyét.
Cathy profi séf, aki egy nézetkülönbség miatt elveszíti munkáját a város egyik legmenőbb éttermében. Az álláskeresés bizony nehezebben megy, mint azt elsőre gondolta, végül azonban talál egy helyet. Amikor kiderül, hogy egy otthon konyháját bíznák rá, ahol menekült fiatalokra kell főzni, vonakodva, de végül elvállalja a munkát. Akkor még nem sejti, hogy a konyhában mindössze a gyerekseregre számíthat, akiknek lelkesédes hatalmas, ám főzőtudásuk meglehetősen hiányos.
William egész életében arról ábrándozott, hogy apja nyomdokaiba lépve ő is viharvadász legyen. A legendás apát évekkel korábban egy szupertornádó ragadta el. Azóta a tornádók üldözése igazi üzletté változott, a katasztrófaturizmus pedig virágzik. A tinédzser elszökik otthonról és apja volt kollégájával ered egy hurrikán nyomába, ám a régmúlt idők óta a tornádók csak nagyobbá és pusztítóbbá váltak. Eközben William édesanyja kétségbeesetten keresi fiát, nem is sejtve, hogy éppen minden idők legnagyobb vihara, egy szupercella készül lecsapni a környékre, veszélyeztetve nemcsak a viharvadászok, de a környékbeliek életét is.
John Wick kalandjai tovább folytatódnak.
A mérnöknek készülő Alexandre pár napra hazalátogat Párizsba. Megismerkedik édesanyja új élettársával, és még aznap este bulizni megy a férfi 17 éves lányával, Milával. Reggelre Alexandre élete gyakorlatilag összeomlik: Mila ugyanis nemi erőszakkal vádolja meg. A két fiatal bíróság előtt meséli el saját emlékei nyomán a történteket, miközben felszínre kerülnek a családjaik ellentétes világnézetéből és vallásából fakadó ellentétek. Yvan Attal a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált filmjében a #MeToo mozgalom korszakában tesz fel kényelmetlen kérdéseket.
A film hősei azok a magyar vízilabda-legendák, akik 1997 és 2008 között végigverték a világot.
Amikor Abel megtudja, hogy hatvanas éveiben járó édesanyja, Sylvie egy börtönben ülő férfihoz készül férjhez menni, pánikba esik. Clémence, a legjobb barátnője támogatásával mindent megtesz, hogy megpróbálja megvédeni őt.
A múmiák nem nyughatnak. Jól megérdemelt, évezredes pihenőjüket töltik, de városukban nincs síri csend: számukra csak az a lényeg, hogy az élőkkel ne találkozzanak, egyébként nagy, pezsgő, élettel (és szerelemmel) teli városban töltik az örökkévalóságot. Éppen a fáraó lányának keresnek férjet, és a főnix ki is választja számára az egykori kocsihajtó bajnokot, Tutot. De egy angol régész megtalálja a holtak városába vezető átjárót, lejut hozzájuk, és magával viszi a hercegnő varázslatos gyűrűjét. Néhány váratlan fordulat és súlyos félreértés következtében a kocsihajtó srác, a kisöccse meg a hercegnő kénytelen a nyomába eredni az élők világába, hogy visszaszerezzék a gyűrűt. Még szerencse, hogy egy jókedvű házikrokodilt is visznek magukkal. Amerre a három múmia jár, szörnyű felfordulást csinál: a mai világ valahogy nincs felkészülve a csínytevő múmiák felbukkanására.
Adonis Creed (Michael B. Jordan) KO-zta a világot, és az most a lába előtt hever. Bajnok lett. Boldogan él. Mindene megvan. De a bunyó olyan, mint az élet: a győztesnek is mindig készülnie kell egy váratlan fordulatra. A bajnok egy régi haverja, Damian kiszabadul a sittről. Tizennyolc évet húzott le odabent, és abból kb. tizenhatot gyúrással tölthetett. Elképesztő formában van, és forr benne a düh. Mindenkit utál, aki kinn volt, amíg ő benn. De a legjobban a bajnokot gyűlöli – és be akarja bizonyítani, hogy neki jár a cím. És odabenn nem sportszerű meccsre készült. A gyerekkori barátoknak meg kell küzdeniük egymással. Adonis csak akkor győzhet, ha mindent kockára tesz: ő nagyon sokat veszíthet, az ellenfele viszont semmit. A legendás franchise új részében két elképesztő formában lévő színész csap össze: lélegzetelállító bunyókkal és nagy izgalmakkal jön a harmadik menet!
A film főhőse az érettségi előtt álló, profi asztalitenisz karrierért küzdő Zsófi, aki nehéz anyagi körülmények között él labilis édesanyjával és húgával. Későn veszi észre, hogy terhes, és az életkörülményeiket figyelembe véve úgy dönt, hogy születendő gyermekét egy civil szervezet segítségével örökbe adja egy hosszú évek óta várakozó párnak. Zsófi határozott és kifejezetten felnőtt döntést hoz, de a szülése után jelentkező fizikai és érzelmi hullámvasútra nincsen felkészülve. A film az ő szemszögén keresztül követi végig a szülés utáni, az örökbeadó és örökbefogadó szülőknek egyaránt érzelmileg megterhelő hat hetes időszakot, amikor az életet adó anya még meggondolhatja magát. Szakonyi Noémi Veronika érzékeny és mélyreható drámája a rangos szarajevói filmfesztivál versenyprogramjában debütált, majd világszerte számos fesztiválon szerepelt sikerrel: a franciaországi Arras-ban a legjobb rendezés és a legjobb ifjúsági film díjával ismerték el, a történet főhősét alakító Román Katalin pedig a törökországi Boszporusz Filmfesztiválon – élete első nagyjátékfilm főszerepével – elnyerte a legjobb színésznő díját. Az 'A' kategóriás Tallinn Black Nights filmfesztiválon a Hat hét nyerte a Just Film versenyszekció nagydíját. A film magyarországi premierje a 2022-es miskolci CineFest Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt, ahol az erős nemzetközi mezőnyben a fesztivál nagydíját nyerte el. 2023 februárjában a legjobb film és a legjobb női főszereplő kategóriájában is elnyerte a Magyar Filmkritikusok díját.