Az Elveszett fiúk és az Alkonyattól pirkadatig méltó örökösének tartják az Abigailt azok, akik már látták, csak abban bizonytalanok, a meredek poénok sora vagy a kiontott vér hektóban mérhető mennyisége miatt számíthat-e mérföldkőnek a vámpírfilmek sorában. A történet jobb sorsra érdemes hősei botcsinálta bűnözők, akik elrabolnak egy 14 éves balerinát (Alisha Weir), nem sejtvén, hogy akiért 50 millió dolláros váltságdíjat követelnek, valójában Drakula lánya. A hamvas Abigail nem csupán a pa-dö-dő tökéletes abszolválásában jeleskedik, de a klasszikus táncmozdulatok bemutatása közben fogait is munkára fogja, miközben elrablói a kiutat keresik a rejtélyes, kastélyszerű objektumból, ahol maguk estek foglyul áldozatuk helyett.
„Az Abigail megragadja a gótikus vámpírfilmek lényegét, de a klasszikus stílusba annyira frissen spriccelő vért pumpál, hogy a néző csak győzzön elhajolni előle. Ez a film a moziban, nagy, sikoltozó tömegben igazán élvezetes!” – rajong BJ Colangelo a SlashFilmtől.
„A Sikoly 5 & 6 rendezői újabb dicsőséges mészárlással öregbítik hírnevüket. Akinek erőssége a matek, az szorozza meg hárommal az előző filmjeiket, aztán az egészet emelje négyzetre, és megkapja az Abigailt. A végén pedig alig várjuk, mi lesz a folytatás” – így a TheAtomReview kritikusa.
Az említett rendezők Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillet, akik Radio Silence művésznéven alkotnak együtt. Az utóbbi néhány évben megmentették az elszürküléstől a Sikoly-franchise-t, és az Abigaillel, mint az ítész utalt is rá, alighanem újabb sorozatban gondolkoznak. Ezt nem is rejtik véka alá, és tényleg övék lehet a pálya, mert a vámpírmitológia hatalmas aranybánya, amit eddig még senki nem próbált feltárni egy fejlett fogazatú balerina segítségével.
(Abigail – hazai bemutató: 2024. április 25.)